SIK SORULAN SORULAR

SORU 1: MCT 3L Mobil Kardiyak İzlem Cihazı ile duş alabilir miyim?

Cevap:

Duş almadan önce sensör, monitör ve elektrot kablolarını çıkarmanız gerekmektedir. Monitör, sensör ve elektrot kabloları suya dayanıklı değildir. Nem ve su ile temas etmemelidir. Bu nedenle duşa girmeden önce bu parçaların banyo dışına bırakılmaları gereklidir. Ancak, elektrotlar suya dayanıklıdır ve çıkarılmadan duş alınabilir.

 

SORU 2: Elektrotlar kaç günde bir değiştirilmelidir?

Cevap:

Günlük aktivitenize göre değişkenlik göstermektedir. Ancak verilerin doğru aktarılması için elektrotların vücudunuza tam teması önemlidir. Bu nedenle en fazla 5 günde 1  veya gerektiğinde elektrotların  değiştirilmesini öneriyoruz.

 

SORU 3: Elektrotlar nereye ve nasıl yerleştirilir?

Cevap:

Konu ile ilgili teknik destek ekibimiz aktivasyon sırasında size bilgi verecektir. İlk bilgilendirme sonrası için aşağıdaki notlar size yardımcı olacaktır. Herhangi bir sorun yaşamanız halinde bizimle irtibata geçebilirsiniz.

  • Beyaz kablolu elektrot, sağ köprücük kemiğinin orta noktasının 3 parmak altına yerleştirilir.
  • Kırmızı kablolu elektrot, sol köprücük kemiği orta noktası hizalanarak sol kaburga kemiği üzerine yerleştirilir.
  • Siyah kablolu elektrot, kırmızı kablolu elektrotun yatay olarak 10-15 cm sol tarafına koltuk altı hizasına gelecek şekilde yerleştirilir.
  • Yeşil kablolu elektrot, sol karın bölgesinin herhangi bir yerine  yerleştirilir.

 

SORU 4: Cihazı aktive ederken sensörün çalışıp çalışmadığını nasıl anlarım?

Cevap:

Sensöre pil takıldığında, sensörden 10 sn içinde bir ‘bip’ sesi gelecektir.

 

SORU 5: Monitör batarya seviyesi düşmeye başladığında EKG kaydında bir sıkıntı olur mu?

Cevap:

Kayıt devam eder. Ancak 1 uzun bip sesi, sonra 1 kısa bip sesi ve her 10 dakikada bir bip sesi olarak cihazınızı şarja takmanız gerektiği uyarısı verilir. Monitör şarj seviyesi %30’a düştüğünde, ekranda ‘‘Lütfen şarj ediniz’’ mesajı görünecektir. Monitör şarja takılıncaya kadar mesaj ekranda kalacaktır. Şarja taktıktan sonra ‘tamam’ a basarak uyarının ekrandan kaybolmasını sağlayabilirsiniz.

 

SORU 6: Cihazımın kritik batarya seviyesinde olduğunu nasıl anlarım ve kritik batarya durumunda kayıt devam eder mi?

Cevap:

Monitör, şarj seviyesi %30’un altına düştüğünde kritik batarya seviyesinde demektir. Monitör şarja takılmaz ise 1 uzun ve  1 kısa bip sesi duyulur ve  monitör kapanır. Bu nedenle cihazınızı günde en az 1- 2 saat veya fırsat buldukça ve gece boyunca şarj etmenizi öneriyoruz. Monitörünüz kapansa dahi 6 saate kadar verileriniz kaydedilir. Monitörünüzün şarj durumunu sık sık kontrol edin.

Sensörünüzün pili biterse kayıt durur. Sensörün pili bitmek üzereyken 3 bip sesi ile uyarı verir ve monitörde ‘’Lütfen sensördeki pili değiştirin’’ uyarı mesajı görünür. Bu durumda size cihazınız ile birlikte gönderilmiş olan yedek pillerden biri kullanılarak pilinizi değiştiriniz.

 

SORU 7: Monitör ve sensör arasında bağlantı sorunu olduğunda nasıl anlarım?

Cevap:

Bağlantı kaybı veya bağlantı girişimi başarısız olduğu durumlarda monitörden 1 kez 2 bip sesi duyulur. Uyarı mesajı monitör ekranında görünür.

Kritik bir sistem hatası veya kablo arızası olduğunda tekrarlayan 3 bip sesi duyulur. Sizi sürekli takip edebilmemiz için bağlantı kalitesi önemlidir. Bu uyarıları aldığınızda monitör ve sensör mesafesini 3 m’den daha az olmasına özen göstermelisiniz. Sorun 3 m’den daha az mesafede olmasına rağmen çözülemez ise teknik destek departmanını (08504332588) arayabilirsiniz  .  

 

SORU 8: Olayı kaydet  butonuna basıldığında ne olur?

Cevap:

Sensörün kaydettiği ekg verileri monitör aracılığı ile LW merkeze ulaşır.

2 şekilde manuel olay gönderimi yapılabilir.

1-Sensörün yanlarındaki siyah tuşlara aynı anda basarak ve monitörden belirti ve aktiviteleri işaretleyerek

2-Monitör üzerinden olayı kaydeti seçip, belirti ve aktiviteleri işaretleyerek

 

Belirti ve aktiviteler işaretlenmez ise 1 dakika sonrasında otomatik olarak ileti gönderilecektir.

 

SORU 9: Hizmetin sona ermesiyle ilgili beni bilgilendirecek misiniz?

Cevap:

Hizmetinizin Sonlanacağı  tarihten bir gün önce LW Müşteri Hizmetleri Departmanı tarafından aranarak bilgilendirme yapılacaktır. Ayrıca hizmetinizin bitişiyle beraber telefonunuza hizmet sonu bilgilendirme mesajı da gönderilmektedir.

 

SORU 10: Cihazı nereye ve ne şekilde teslim etmem gerekiyor.

Cevap:

Kutu içerisinde LW Merkez adresinin üzerinde yer aldığı kargo poşeti size gönderilmektedir. Cihazınızı en geç 2 gün içerisinde kutu içerisine eksiksiz olarak yerleştirerek LW Genel Merkezine herhangi bir ücret ödemeden, ilgili kargo şirketi aracılığı ile gönderebilirsiniz.

 

SORU 11: Hizmet sonu raporu doktoruma nasıl ulaştırılacak? Benimle de paylaşabilir misiniz?

Cevap:

Hizmet Raporunuz Olay Bazlı ve Hizmet Sonu olarak iki şekilde, doktorunuz ile paylaşılacaktır. Raporunuzu doktorunuzdan temin edebilirsiniz.

 

SORU 12: Acil bir durumda nasıl bir aksiyon alıyorsunuz? Böyle bir durumda doktorum bilgilendirilecek mi?

Cevap:

LifeWatch Sağlık Hizmetleri acil servis hizmeti sunmamaktadır. Ancak, Mobil Kardiyak Telemetri İzlem Hizmeti aldığınız süre boyunca, doktorunuzun talepleri doğrultusunda kendisine durumunuz ile ilgili bilgi verilecektir. Doktorunuzun aksi bir talebi yoksa, gerekli durumlarda 112 aranılarak sistemde kayıtlı olan adresinize yönlendirilecektir.

 

SORU 13: Monitörüm çok ısınıyor, ne yapmalıyım?

Cevap:

Monitör ile sensör arasında önerilen mesafe 50 cm kadardır. Mesafenin 3 metreden fazla olması durumunda monitör, sensör ile sürekli bağlantı kurmaya çalışacağı için ısınabilir. Lütfen monitörü 50 cm yakınınızda tutmaya özen gösteriniz.

 

SORU 14: Kullandığım elektrotların daha hassas ciltler için olanları var mıdır?

Cevap:

Hassas ciltler için elektrotlarımız mevcut. Size uygun elektrot seçimi için Müşteri Hizmetleri Departmanını arayarak bilgi alabilirsiniz. Konuyu iletmeniz durumunda adresinize en kısa sürede hassas ciltler için kullanılan elektrotlar gönderilecektir.

 

SORU 15:MCT 3 L Nedir?

Cevap:

MCT 3 L Mobil Kardiyak Telemetri İzlem Hizmetidir. Hayat kalitenizi bozmadan Doktorunuz tarafından Aritmilerin tespitinde kullanılan bir izlem hizmetidir.

 

SORU 16:Bu hizmetten nasıl faydalanabilirim?

Cevap:

Kardiyologlar aritmi takibi için uygun gördüklerinde MCT 3L cihazının takılmasını ve hizmet sürecinin başlatılmasını sağlamaktadır.

 

SORU 17:Monitörümü evde unuttum ne yapacağım?

Cevap:

Sensör 6 saate kadar verilerinizi kaydetmektedir. Hizmetinizde kesinti olmaması için monitör ile sensörün hizmet süreniz içinde bir arada tutulması gerekmektedir.

 

SORU 18: Sensörün pili bitmek üzere pilini nasıl değiştirebilirim?

Cevap:

 Sensörün kullanılmış pilini çıkarmak için üstündeki turuncu düğmeye basılır. Kullanılmış pil  şeffaf bant yardımı ile hazneden çıkarılır. Yeni pil + ve -  kutuplara dikkat edilerek  pil haznesine yerleştirilir, şeffaf bandın ucu içeride kalacak şekilde kapak kapatılır. Pil yerleştirildiğinde 1 kez bip sesi duyulacaktır.

 

SORU 19: Elektrot değiştirmek için kullandığım elektrotları çıkardığımda cildimde kızarıklıklar oluştuğunu gördüm. Yeni elektrotları nereye takmalıyım?

Cevap:

 Cildinizin daha fazla tahriş olmaması için yeni elektrotları önceki elektrotların 2.5 cm aşağı, yukarı, sağ ya da soluna yapıştırabilirsiniz.

 

SORU 20: Monitörü yatarken radyasyon nedeni ile kapatmak istiyorum. Bu durumda verilerim size gelir mi?

Cevap:

Kesintisiz hizmet alabilmeniz için, hizmet süresi boyunca monitörü kapatmamanız gereklidir. Hizmet sürecinizin bittiği gün monitörü kapalı konuma getirebilirsiniz.

 

SORU 21: Monitörün şarj olduğunu nasıl anlayabilirim?

Cevap:

Monitörünüzü şarja taktığınızda monitörün ışığının rengi değişecektir.

 

SORU 22: 2 günde 1 pil değiştirmek zorunda kalıyorum. Nedeni nedir? Pilleriniz de sıkıntı mı var?

Cevap :

Monitör ve sensör arasındaki mesafe en fazla 3 mt olmalıdır. Önerilen mesafe 50 cm. dir. Sensör ile monitör arasındaki mesafe arttıkça veri aktarımı için harcanan güç de artacaktır. Bu nedenle sensörün ortalama 4 ile 5 gün olan pil ömrü kısalmaktadır.

 

SORU 23: Elektrotlarımdan birinin düştüğünü geç farkettim, verilerim size ulaşmış mıdır?

Cevap:

Elektrotlardan biri düştüğünde verilerin alınmasında kalite düşmektedir. Düşen elektrotun yeniden montajını en kısa sürede gerçekleştiriniz.

 

SORU 24: Yarın sabah MR randevum var cihaz takılı iken MR’a girmemde sakınca var mı?

Cevap:

MR çekilirken cihazı çıkarmanız gerekmektedir

 

SORU 25: Uçağa binmem gerekirse ne yapmalıyım? monitörü kapatmalı mıyım?

Cevap:

Monitörün uçak modu yoktur. Uçakta monitörü kapatınız. 6 saatlik veriniz depolanacaktır. Ticari uçakların çoğunluğu basınçlandırılmış olup herhangi bir risk teşkil etmemektedir.